Aug 16, 2009

KALAM PENGERUSI DPM

0 comments

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله, والصلاة والسلام على رسول الله وعلى اله وصحبه ومن والاه, فى مبدأ الأمر ومنتهاه, أما بعد

1. Tahniah diucapkan kepada Badan Kebajikan Pelajar Pulau Pinang Mesir (BKPPPM) kerana telah berjaya melangsungkan Mesyuarat Agung kali ke-32 pada hari Sabtu yang lalu. Moga-moga idea dan buah fikiran yang dilontarkan akan dapat membawa BKPPPM lebih maju pada masa depan.

2. DPM MAQAZ Shoubra (DPMMS) mengucapkan tahniah kepada Ustaz Hafis Abidin, Tahun Dua Maahad Qiraat Shoubra atas perlantikan beliau sebagai Yang Dipertua BKPPPM yang baru. Disamping ucapan tahniah kepada tiga orang pelajar Shoubra iaitu Ustaz Adnan Razak, Ustaz Mohammad Khalis Othman, dan Ustaz Mohd ILya Farhan Che Mohamad ILias kerana perlantikan mereka sebagai AJKT BKPPPM bagi sesi 09/10. DPMMS mengucapkan selamat menjalankan tugas kepada mereka.

3. Dengan empat orang pelajar Shoubra dalam kepimpinan BKPPPM, bahkan ramai lagi dalam barisan kepimpinan BKAN-BKAN yang lain membuktikan bahawa ahli al-Quran sentiasa diharapkan dan dinantikan oleh masyarakat untuk memimpin mereka menuju redho Ilahi berpandukan al-Quran yang berada dalam dada saudara. Walaupun saudara tidak menjadi pemimpin peringkat tinggi, saudara tetap akan memimpin diri saudara sendiri, keluarga saudaraapabila telah berkahwin kelak bahkan masyarakat sekeliling saudara.

4. Oleh itu, sediakan diri saudara sebagai pemimpin masa depan merubah masyarakat dengan cahaya al-Quran. Persiapkan diri dengan ilmu kepimpinan, kemahiran, dan ilmu-ilmu yang lain sebagai persediaan sebelum saudara terjun ditengah masyarakat kelak. Hayati sabda Nabi Muhammad Sallallahhu a'laihi wasallam, " Sebaik-baik kamu adalah orang yang belajar al-Quran dan mengajarkannya", dan " Sebaik-baik kamu adalah orang yang memberi manfaat kepada orang lain".

5. Akhir sekali, DPMMS bergembira dengan kehadiran anak saudara baru, Amna Nafisa dalam keluarga DPMMS. Tahniah diucapkan kepada Ustaz Malik Ahmad diatas kehadiran Amna. Moga Amna menjadi anak solehah dan srikandi Islam kelak. Amin.

P/s : Ucapan takziah kepada Al-Fadhil Ustaz Sukri bin Che Mat di atas pemergian ayahandanya yang tercinta pada pagi tadi 16 Ogos 2009 waktu Malaysia. Semoga Allah merahmati roh beliau dan ditempatkan bersama-sama dengan para solihin. Al-Fatihah.

Diucapkan selamat berangkat ke Malaysia kepada Al-Fadhil Sheikh Muhammad bin Abdul Nabi pada malam ini. Semoga selamat tiba dan pulang kembali. Siruu 'ala barakatillah, wa fi amanillah.

Salam Ramadhan al-Mubarak.

Alfaqir ilaallah,
Khadim ahli al-Quran.

dipost pada : 16 Ogos 2009 ; 6.00 petang

Comments

0 comments to "KALAM PENGERUSI DPM"

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MAKLUMAN

Blog rasmi Dewan Perwakilan Mahasiswa DPM [MAQAZ] Shoubra ini di bawah selenggaraan Unit Penerangan & Penerbitan (UPP). Ianya bertujuan untuk memudahkan pemberitahuan maklumat setiap aktiviti-aktiviti kepada ahli-ahli DPMMS. AJKT DPM [MAQAZ] Shoubra sangat berbesar hati dan mengalu-alukan sebarang teguran, cadangan dan kritikan yang membina dari sahabat-sahabat sekalian..Sila hantarkan cadangan anda ke e-mail @ YM rasmi DPM [MAQAZ] Shoubra : mymaqaz@yahoo.com

********************
Perhatian :Untuk mendapatkan paparan yang baik, sila gunakan Mozilla Firefox sebagai browser.
 

Hak Cipta Terpelihara Dewan Perwakilan Mahasiswa Maahad Qiraat Al-Azhar As-Syarif of Shoubra / Julang Thaqafah Bakti Dicurah