Sep 22, 2009

KALAM PENGERUSI DPM (PERUTUSAN RAYA)

0 comments

1. Allahhu Akbar, Allahhu Akbar, Allahhu Akbar, Walillahhil hamd. Alhamdulillah, bersyukur kepada Allah Taala, kerana dipanjangkan umur kita untuk sama-sama meraikan Aidilfitri sekali lagi. Setelah sebulan kita menjalani sesi pembelajaran dan pendidikan dalam Madrasah Ramadhan, sekarang kita telah berjaya dengan segulung ijazah dan bergelar graduan Universiti Ramadhan. Cuma yang menjadi tanda tanya apakah natijah yang kita dapat dari Madrasah Ramadhan-Rasib, Maqbul, Jayyid, atau Mumtaz. Tepuk dada, tanya iman.

2. Dalam khutbah Hari Raya yang dibacakan oleh Ustaz Salman Samat di markaz tadi, ada disebutkan bahawa Aidilfitri adalah hari untuk kita bergembira. Gembira dengan kemenangan melawan godaan syaitan dan hawa nafsu.Kita telah berjaya selama sebulan dengan amalan, ibadah, Quran, iktikaf, muroqobah dan sebagainya. Namun kemenangan kita menjadi sia-sia sekiranya hari-hari mendatang tidak seperti Ramadhan. Berdoalah pada Tuhan, moga diberi kekuatan mengharungi hari mendatang tanpa Ramadhan.

3. Sekarang kecenderungan pelajar-pelajar kita untuk menyambung pengajian ke Kuliah Al-Quran di Tanta amat memberangsangkan. Alahamdulillah moga perkembangan ini terus-menerus pada masa akan datang. Kepada sahabat-sahabat yang akan menyambung pengajian ke Tanta, Selamat Maju Jaya diucapkan. Teman-teman yang masih di Shoubra teruskan perjuangan. Kalau sesi lepas asyik memonteng, sesi ini kita buat perubahan. Ambil semangat Ramadhan. Jangan berlengah, study group boleh dimulakan dan sepanjang pengetahuan saya sudah ada kawan-kawan Tahun Tiga nak ambil shahadah tahun ini telah mula hafaz matan. Anda yang masih tercangak-cangak (maaf agak kasar) tak tercabarkah.

4. Akhir sekali, barisan kepimpinan DPM MAQAZ Shoubra mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin kepada semua ahli DPMMS, BKAN dan DPM taakhi, BP PMRAM,seluruh ahli PMRAM, warga Malaysia di Perlembahan Nil, dan keluarga tersayang di Malaysia. Tak lupa juga kepada ibu-ibu dan bapa-bapa yang pernah mengunjungi DPMMS dan memberi sumbangan kepada kami. Doakan kami berjaya dunia dan akhirat.

p/s BKAN dan DPM taakhi baru bagi Shoubra ialah Kelantan, Penang, Wilayah Persekutuan, dan Iskandariah (alamat selepas ni banyaklah kenduri kahwin di Shoubra)

Comments

0 comments to "KALAM PENGERUSI DPM (PERUTUSAN RAYA)"

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MAKLUMAN

Blog rasmi Dewan Perwakilan Mahasiswa DPM [MAQAZ] Shoubra ini di bawah selenggaraan Unit Penerangan & Penerbitan (UPP). Ianya bertujuan untuk memudahkan pemberitahuan maklumat setiap aktiviti-aktiviti kepada ahli-ahli DPMMS. AJKT DPM [MAQAZ] Shoubra sangat berbesar hati dan mengalu-alukan sebarang teguran, cadangan dan kritikan yang membina dari sahabat-sahabat sekalian..Sila hantarkan cadangan anda ke e-mail @ YM rasmi DPM [MAQAZ] Shoubra : mymaqaz@yahoo.com

********************
Perhatian :Untuk mendapatkan paparan yang baik, sila gunakan Mozilla Firefox sebagai browser.
 

Hak Cipta Terpelihara Dewan Perwakilan Mahasiswa Maahad Qiraat Al-Azhar As-Syarif of Shoubra / Julang Thaqafah Bakti Dicurah