Sep 14, 2010

LAPORAN: MALAM SENANDUNG 'AIDILFITRI 1431 H MERIAH

0 comments
Shoubra, 12 September - Bahang kemeriahan Aidilfitri 1431 Hijrah dirasai oleh ahli DPM (MAQAZ) Shoubra dengan penganjurkan Majlis Malam Senandung 'Aidil Fitri 1431. Seramai 80 orang telah hadir bagi memeriahkan majlis tersebut. Turut hadir pada majlis tersebut Badan Pengurus Angkat  Saudara Mohd Farkhan bin Mohd Zain dan Saudara Mohd Al Hidayat bin Khalid.

Majlis dimulakan dengan majlis perasmian yang disempurnakan oleh Naib Presiden III PMRAM, Saudara Mohd Farkhan bin Mohd Zain. Dalam ucapannya beliau mengingatkan para hadirin agar menjaga kesatuan di kalangan Mahasiswa Islam. Hasrat ini sejajar dengan tema program Malam Senandung Aidilfitri "Aidilfitri Dirai, Wahdah Dirasai ". Tambah beliau Mahasiswa Islam hendaklah menghindarkan diri dari mencetuskan bibit-bibit perpecahan agar matlamat dan impian untuk memartabatkan Islam itu akan tercapai dengan berjaya dan berkesan.


Majlis diserikan dengan persembahan nasyid oleh mahasiswa baru, teka lagu raya dan cabutan bertuah. Tambah istimewa, barisan kepimpnan DPM (MAQAZ) Shoubra turut menendangkan lagu raya. Majlis diakhiri dengan tayangan video perjalanan sambutan Hari Raya Aidilfitri di kalangan warga Shoubra. Hadirin seterusnya diraikan dengan jamuan Aidilfitri.

Comments

0 comments to "LAPORAN: MALAM SENANDUNG 'AIDILFITRI 1431 H MERIAH"

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MAKLUMAN

Blog rasmi Dewan Perwakilan Mahasiswa DPM [MAQAZ] Shoubra ini di bawah selenggaraan Unit Penerangan & Penerbitan (UPP). Ianya bertujuan untuk memudahkan pemberitahuan maklumat setiap aktiviti-aktiviti kepada ahli-ahli DPMMS. AJKT DPM [MAQAZ] Shoubra sangat berbesar hati dan mengalu-alukan sebarang teguran, cadangan dan kritikan yang membina dari sahabat-sahabat sekalian..Sila hantarkan cadangan anda ke e-mail @ YM rasmi DPM [MAQAZ] Shoubra : mymaqaz@yahoo.com

********************
Perhatian :Untuk mendapatkan paparan yang baik, sila gunakan Mozilla Firefox sebagai browser.
 

Hak Cipta Terpelihara Dewan Perwakilan Mahasiswa Maahad Qiraat Al-Azhar As-Syarif of Shoubra / Julang Thaqafah Bakti Dicurah