Oct 20, 2010

MAJLIS RAMAH MESRA BERSAMA PIMPINAN PMRAM MANTAP

0 comments

SHOUBRA, 19 OKTOBER – Cemerlang. Itulah gambaran kepada perjalanan proram Majlis Ramah Mesra bersama Badan Pengurus PMRAM 2010 yang berlangsung di Dewan Ibnu Jazari, Markaz DPM (MAQAZ) Shoubra.

Majlis yang berlangsung dalam suasana kekeluargaan itu, menyaksikan lebih dari 80 orang ahli DPM (MAQAZ) Shoubra membanjiri Markaz bagi meraikan kehadiran Badan Pengurus PMRAM yang diketuai oleh Presiden PMRAM 2010, Saudara ShahrizanMohd Hazime bersama Badan Pengurus lain.

Progam yang dipengerusikan oleh Saudara Mohamad AlHidayat bin Khalid, Badan Pengurus angkat DPM (MAQAZ) Shoubra bermula dengan sesi taaruf kepimpinan Badan Pengurus, sebelum disusuli oleh sesi soal jawab yang mendapat sambutan hangat hadirin.

Pelbagai soalan telah diajukan kepada kepimpinan PMRAM mencakupi pelbagai bidang. Isu semasa mengenai mahasiswa Islam di Mesir antara mencuri tumpuan. Isu melibatkan taklimat biasiswa yang berubah menjadi ruang rekrut ahli parti politik di Mansurah dan kontrovesi agen Medik Mesir di Tanta menjadi subjek utama perbincangan. Isu ARMA juga turut menjadi topik panas pada malam tersebut

Ruang ini juga dimanfaatkan sebaiknya oleh para hadirin untuk mengenali PMRAM dengan lebih dekat. Konsep taakhi, kebajikan dan thaqafah yang dibawa PMRAM kepada ahli telah dihurai dengan baik oleh Badan Pengurus.

Hadirin seterusnya mendengar amanat emas Presiden PMRAM 2010, saudara Shahrizan Mohd Hazime. Dalam amanat tersebut, beliau menekankan pembawakan PMRAM adalah berdasarkan prinsip Al- Quran dan Sunnah secara syumul. Turut disentuh, kepentingan mahasiswa Islam untuk membentuk jatidiri berlandaskan acuan Islam.


Pada majlis yang sama, seluruh ahli DPM (MAQAZ) Shoubra telah melakukan kejutan meraikan ulang tahun kelahiran Presiden PMRAM. Sebagai simbolik, Pengerusi DPM (MAQAZ) Shoubra, Saudara Ahmad ‘Afif Zuhdi Ahmad Zaki telah menyuapkan sepotong kek kepada Saudara Shahrizan Mohd Hazime sebelum hadirin sama-sama menyanyikan lagu ‘Allah Selamatkan Kamu’ dan lagu rasmi PMRAM.

Majlis diahiri dengan jamuan malam dan sesi bergambar bersama pimpinan Badan Pengurus PMRAM 2010.


Comments

0 comments to "MAJLIS RAMAH MESRA BERSAMA PIMPINAN PMRAM MANTAP"

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MAKLUMAN

Blog rasmi Dewan Perwakilan Mahasiswa DPM [MAQAZ] Shoubra ini di bawah selenggaraan Unit Penerangan & Penerbitan (UPP). Ianya bertujuan untuk memudahkan pemberitahuan maklumat setiap aktiviti-aktiviti kepada ahli-ahli DPMMS. AJKT DPM [MAQAZ] Shoubra sangat berbesar hati dan mengalu-alukan sebarang teguran, cadangan dan kritikan yang membina dari sahabat-sahabat sekalian..Sila hantarkan cadangan anda ke e-mail @ YM rasmi DPM [MAQAZ] Shoubra : mymaqaz@yahoo.com

********************
Perhatian :Untuk mendapatkan paparan yang baik, sila gunakan Mozilla Firefox sebagai browser.
 

Hak Cipta Terpelihara Dewan Perwakilan Mahasiswa Maahad Qiraat Al-Azhar As-Syarif of Shoubra / Julang Thaqafah Bakti Dicurah