Aug 4, 2009

KALAM PENGERUSI DPM [MAQAZ] SESI 2009/10

0 comments
بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله, والصلاة والسلام على رسول الله وعلى اله وصحبه ومن والاه, فى مبدأ الأمر ومنتهاه, أما بعد

1. Alhamdulillah DPM MAQAZ Shoubra (DPMMS) telah berjaya mengadakan Mesyurat Agung Tahunan (MAT) ke-17 pada hari Isnin, 12 Syaaban 1430. Ucapan penghargaan dan sekalung tahniah kepada Pengarah MAT, Ustaz Mohd Izhar Bin Daud dan barisan AJK Pelaksana yang bertungkus lumus menjayakan MAT pada kali Ini.

2. Kepimpinan DPMMS yang baru dan seluruh ahli mengucapkan ribuan terima kasih kepada Mantan Pengerusi, Ustaz Mohammad Anuar Bin Roseli dan kepimpinan sesi 08/09 diatas segala sumbangan dan jasa bakti sepanjang sesi lepas. Moga-moga Allah S.W.T. melipat gandakan ganjaran pahala dan menjadikan gerak kerja yang telah dilakukan sebagai timbangan kebaikan di akhirat kelak. Amin.

3. Pada mesyuarat kali ini, satu usul tergempar telah dibawa oleh Ustaz Muhamad Zul Ikhwan Bin Zahari. Usul setelah dipinda tersebut berbunyi, " Seluruh ahli dan kepimpinan dipertanggungjawabkan untuk mendapatkan markaz baru sebelum penghujung tahun 2009 ". Justeru itu, saya menyeru seluruh ahli DPMMS agar dapat bersama-sama mengembleng tenaga agar usul yang dibawa ini dapat direalisasikan. Disamping tidak lupa untuk kita berdoa agar Allah S.W.T. memudahkan segala urusan mencari markaz baru ini. Berdoalah sahabat, mungkin antara kita terdapat insan yang bila menadah tangan nescaya Allah S.W.T. mengabulkannya. Hanya kepada Allahlah tempat kita memohon dan bergantung harap.

4. Dikesempatan ini, saya menyeru kepada semua ahli agar bersama-sama melakukan persediaan untuk menghadapi Madrasah Ramadhan yan bakal menjelang, disamping merebut ganjaran pahala pada malam Nisfu Sya'ban. Gandakan bacaan al-Quran saudara, lazimi zikrullah, solat jemaah, dan yang paling penting bertaubatlah dari segala dosa-dosa, kecil mahupun besar. Sesungguhnya Allah S.W.T. sentiasa menerima taubat hamba-hambaNya. Mungkin Ramadhan tahun lepas saudara tidak berpeluang bertemu Lailatul Qadr, oleh itu gandakan usaha saudara pada tahun ini agar dipertemukan dengan malam yang lebih baik dari seribu bulan.

5. Kepimpinan yang baru memohon dokongan, bantuan, nasihat, idea dan komitmen dari seluruh ahli untuk bersama-sama meningkatkan lagi kecemerlangan DPM kita. Disamping itu, saya berharap agar sahabat-sahabat dapat mendoakan agar kepimpinaan DPMMS sentiasa mendapat taufik dan inayah daripada Allah S.W.T. dalam segala gerak kerja dan perancangan perjalanan DPM. Moga-moga kita sentiasa diredhoi dan dirahmati oleh Allah S.W.T.

Selamat beramal dan berjuang mencari Lailatul Qadr.

Alfaqir Ilallah,
Khadim ahli al-Quran.

Comments

0 comments to "KALAM PENGERUSI DPM [MAQAZ] SESI 2009/10"

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MAKLUMAN

Blog rasmi Dewan Perwakilan Mahasiswa DPM [MAQAZ] Shoubra ini di bawah selenggaraan Unit Penerangan & Penerbitan (UPP). Ianya bertujuan untuk memudahkan pemberitahuan maklumat setiap aktiviti-aktiviti kepada ahli-ahli DPMMS. AJKT DPM [MAQAZ] Shoubra sangat berbesar hati dan mengalu-alukan sebarang teguran, cadangan dan kritikan yang membina dari sahabat-sahabat sekalian..Sila hantarkan cadangan anda ke e-mail @ YM rasmi DPM [MAQAZ] Shoubra : mymaqaz@yahoo.com

********************
Perhatian :Untuk mendapatkan paparan yang baik, sila gunakan Mozilla Firefox sebagai browser.
 

Hak Cipta Terpelihara Dewan Perwakilan Mahasiswa Maahad Qiraat Al-Azhar As-Syarif of Shoubra / Julang Thaqafah Bakti Dicurah