Aug 27, 2010

Secangkir Bicara Pengerusi DPM (MAQAZ) Shoubra Sesi 2010/ 2011

0 comments
Assalamulaikum w.b.t.

Segala puji dan puja milik Tuhan sekelian alam, sang pemberi nikmat Iman dan Islam. Selawat dan salam pada junjungan mulia Muhammad alaih salam, ahli bait, sahabat radiallah anhum dan generasi penerus panji Islam hingga Hari Kebangkitan.

Marilah kita meningkatkan cinta pada Ilahi kerana masih memanjangkan umur hayat kita hingga ke detik istimewa Ramadhan tahun ini. Antara kelebihan yang Allah Taala berikan kepada umat Nabi Muhammad Sallallahhu Alaihi Wasallam ialah apabila tiba malam pertama Ramadhan, Allah Taala akan melihat hamba-hambaNya. Barangsiapa yang Allah Taala melihatnya, Allah Taala tidak akan mengazabnya.

Sahabat – sahabat yang dirahmati Allah,

Dalam Mesyuarat Agung Tahunan kali ke 18, sidang mesyuarat bersetuju untuk menerima usul ' Memantapkan Halaqah Muzakarah dan meningkatkan peranan Unit Biah Solehah dan Hisbah demi mengekalkan suasana Islam di bumi Shoubra ’ . Pada saya, usul ini adalah penerusan tema yang dibawa oleh PMRAM pada tahun ini ‘ Kemantapan Fikrah Membina Syaksiah ’.

Tentunya agenda ini tidak harus dipikul oleh saf kepimpinan sahaja sedang tuntutan seperti yang difirmankan oleh Allah Taala ‘‘ Dan hendaklah wujud di kalangan kamu golongan yang menyeru pada hal maa’ruf dan mencegah perkara mungkar, dan merekalah golongan yang beruntung ’’.
Marilah sama- sama kita berkerja sebagai sebuah unit koleketif demi janji muflihun dari Rabb.

Sahabat – sahabat yang dikasihi Allah,

Marilah sama- sama kita memanjat doa sebanyaknya dalam Ramadhan ini, agar segala kemelut yang telah berlaku pada sesi lepas melibatkan mahasiswa baru tidak lagi berulang. Moga jalan ibnu sabil yang melalui denai perjalanan jauh dari tanah air, dimudah dan dilapangkan jalannya.

Saya mewakili kepimpinan AJKT DPM (MAQAZ) Shoubra 2010/2011 mengucapkan selamat meneruskan pelayaran Ramadhan dan semoga sama kita-kita mendapat keberkatan Lailatul Qadr yang dicita.

SIRRU ALA BARAKATILLAH

Ahmad 'Afif Zuhdi Ahmad Zaki,
Pengerusi,
Dewan Perwakilan Mahasiswa (MAQAZ) Shoubra.

Comments

0 comments to "Secangkir Bicara Pengerusi DPM (MAQAZ) Shoubra Sesi 2010/ 2011"

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

MAKLUMAN

Blog rasmi Dewan Perwakilan Mahasiswa DPM [MAQAZ] Shoubra ini di bawah selenggaraan Unit Penerangan & Penerbitan (UPP). Ianya bertujuan untuk memudahkan pemberitahuan maklumat setiap aktiviti-aktiviti kepada ahli-ahli DPMMS. AJKT DPM [MAQAZ] Shoubra sangat berbesar hati dan mengalu-alukan sebarang teguran, cadangan dan kritikan yang membina dari sahabat-sahabat sekalian..Sila hantarkan cadangan anda ke e-mail @ YM rasmi DPM [MAQAZ] Shoubra : mymaqaz@yahoo.com

********************
Perhatian :Untuk mendapatkan paparan yang baik, sila gunakan Mozilla Firefox sebagai browser.
 

Hak Cipta Terpelihara Dewan Perwakilan Mahasiswa Maahad Qiraat Al-Azhar As-Syarif of Shoubra / Julang Thaqafah Bakti Dicurah